"We hebben helemaal geen werk meer aan het email kanaal, alleen nog af en toe met de nieuwsbrieven en het stukje content daarin, maar niet meer met de email flows. Abandoned cart tot retentie, het is allemaal geregeld."
Maurice: "Ik ben Maurice Booyink, ik ben de mede-oprichter van Yourdecoration.nl. Wij zijn een webshop gespecialiseerd in wanddecoratie. Wij verkopen alles online op het gebied van wanddecoratie, dus dan moet je denken aan posters, kunstreproducties, fotobehang en met name fotolijsten. We zijn groot is het verkopen van fotolijsten.
Maurice: "Wij hadden helemaal geen email strategie, we deden nog helemaal niks aan email. We zijn een vrij jong bedrijf en het eerste jaar hebben we heel veel tijd gestopt in het bouwen van onze webshop, het zoeken van een goede developer en het vinden van een partij die ons kan helpen met social media en met de ads. De volgende stap voor ons was eigenlijk het email kanaal opzetten. Daar zijn we in januari 2020 mee begonnen en dat doen we nu samen met Ecommerce Accelerator."
Maurice: "Ten eerste houdt de samenwerking ons scherp. Jullie als Ecommerce Accelerator stellen ons goede en kritische opbouwende vragen. We hebben door jullie de email flows nu serieus opgepakt en echt goed neergezet. We zien een continue stijging van het aantal email aanmeldingen en de omzet uit het email kanaal stijgt elke maand goed door. Het begint echt serieus geld op te leveren".
Maurice: "Het zijn prachtige designs, en er zit een 'personal touch' aan. Dus wat wij willen uitstralen naar onze klanten dat is in de designs van de emails ook tot uiting gekomen. Wat ik ook erg prettig vindt is dat jullie alles helemaal mooi hebben opgezet, maar we kunnen alle content gewoon zelf nog aanpassen. Dus we zijn eigenlijk onafhankelijk waardoor we mooie nieuwsbrieven kunnen versturen wanneer we willen en zelf aanpassingen kunnen doen aan de bestaande emails. Daar zijn we zeer blij mee en alles ziet er gewoon erg strak uit."
Maurice: "Wat ik heel mooi vond is het meedenken, dat houdt ons beide scherp en dat zoek ik eigenlijk ook. Een soort van 'partnership'. Dus experts op een bepaald gebied, in jullie geval email marketing, die ons als Your Decoration gewoon aanvullen. Dus ja, alle ideeën die jullie ingebracht hebben die hebben we volgens mij ook direct geïmplementeerd. En je ziet de effecten, onze cijfers zijn gewoon heel erg goed. Dus onze verwachtingen, die zijn wel echt uitgekomen. Dus zeer tevreden. Absoluut."
Maurice: "Ja zeker. Doordat je een vaste samenwerking hebt met maandelijkse meetings houdt je elkaar scherp. Dus uit elke meeting komen actiepunten voort, jullie hebben wat actiepunten als Ecommerce Accelerator en wij hebben ook weer wat huiswerk te doen. Alle nieuwsbrieven worden netjes gemaakt, er is een content kalender. Dus we hebben gewoon echt serieuze stappen genomen op het gebied van email, onder jullie leiding."
Maurice: "De communicatie is prima, die is kort, snel, er zit humor in, to the point. Ja, dat is echt perfect. Zoals je het verwacht van een samenwerking. Het vlot beantwoorden van vragen, je kan altijd bellen/mailen. Dus geen enkele klachten wat dat betreft, absoluut niet."
Maurice: "Een partnership. Dat is het woord dat naar boven komt, en wat wij ook samen hebben. We hebben er samen belang bij dat Your Decoration goed gaat groeien, dat wij lekker blijven doorontwikkelen. En ik zie jullie als een expert en echt als een partner. Dus jullie hebben inzicht in alles waardoor jullie ook goed je werk kunnen doen. Ons doel is hetzelfde, zorgen dat Your Decoration groeit."
Maurice: "Nee, niet op dit niveau zoals wij samenwerken. Wij hebben echt hetzelfde belang. Ik heb wel wat ervaring maar dat zijn meer de tools, de email programma's. Die bedrijven leveren een tool, onze tool is Klaviyo, maar nu heb ik ook de expert erbij. De expert die weet hoe je Klaviyo het beste kan inzetten voor onze organisatie. Dat is nieuw voor mij, en het bevalt me zoals eerder gezegd echt enorm goed."
Maurice: "Het is onvoorstelbaar dat ik het eerste jaar helemaal geen tijd en energie in het email kanaal hebt gestopt. Dat is gewoon super stom natuurlijk als een ecommerce bedrijf. Als je wat tijd en ruimte hebt, het betaalt zich gewoon uit. Je moet de samenwerking aan gaan want jullie zijn gewoon een hele goede partij. En, ja alle flows zijn allemaal geautomatiseerd. Dus in het begin is het werk, in het begin is het inrichten. Maar nu is het finetunen. We hebben helemaal geen werk meer aan het email kanaal, alleen nog af en toe met de nieuwsbrieven en het stukje content daarin, maar niet meer met de email flows. Abandoned cart tot retentie, het is allemaal geregeld."