Wouter: "Mijn naam is Wouter van Voorst en ik ben de eigenaar van Lexx contacts. Lexx is een nieuw merk daglenzen en wij willen eenvoud, transparantie en gemak bieden in een hele drukke lenzen markt. We hebben één product en dat is een superieure daglens, die helpt bij droge ogen of bij irritatie waar mensen al snel last van hebben. We bieden een abonnement maar ook losse verkoop."
Wouter: "Ik heb zelf ervaring in ecommerce en online marketing en heb ook wel al veel met email gedaan, maar dat was toch wel wat verouderde kennis en ook op een ander platform dan Klaviyo. Dus de situatie was eigenlijk dat ik een kennisachterstand had en Klaviyo als email tool niet goed kende."
Wouter: "Met het Klaviyo online coaching traject van Ecommerce Accelerator hebben we een compleet Email Lifecycle Systeem opgezet. We hebben dus alle belangrijke email flows draaien in Klaviyo en versturen ook campagnes. Ecommerce Accelerator heeft ons geholpen om het totaalbeeld van email beter te snappen en ook direct goed in te richten."
Wouter: "We halen nu 25% van onze omzet uit email. Wij hebben een abonnement business dus dat percentage is best hoog, omdat de recurring abonnement inkomsten daar ook nog naast staan. Daar ben ik erg tevreden over. Daarnaast zijn de voordelen van dit traject om je email kanaal goed in te richten eigenlijk vrij duidelijk. Ik zie email toch wel als het kloppend hart van ons bedrijf. We doen heel erg ons best doen om leads te genereren, en die leads wil je vervolgens natuurlijk converteren naar een betalende klant. Daar helpt email enorm bij, zowel de flows als de campagnes."
Wouter: "Ten eerste dat Ecommerce Accelerator weer de zoveelste aanbieder was van een online cursus waar na de aankoop eigenlijk geen contact mee te maken valt en je enkel een programma download. Gelukkig was het tegenovergestelde waar. De community die onderdeel uitmaakt van het programma is een mooi platform om vragen te stellen en met andere ondernemers te overleggen die ook Shopify en Klaviyo gebruiken. Daarnaast is de live support van Jesse en Dennis ook erg fijn en was het erg makkelijk om hulp te krijgen tijdens de wekelijkse Q&A calls. Ten tweede dat het traject wat minder goed bij mijn specifieke situatie zou passen, omdat we maar één product hebben. Dat heb ik vervolgens overlegd met Jesse, en toen ben ik echt wel overtuigd geraakt over de persoonlijke aanpak en de inhoud van het programma waar ik zelf mee aan de slag kon."
Wouter: "Enerzijds de totaalaanpak, dat je echt leer begrijpen hoe van een lead een klant maak en alles wat daartussen ligt aan email verkeer, dat wordt allemaal behandelt. Daarnaast ook mijn persoonlijke learning curve, ik dacht er al best veel vanaf wist, maar ik heb uiteindelijk super veel geleerd. Dus dat is voor mij heel positief, en het was ook leuk om te leren."
Wouter: "Voor mij was echt een no-brainer om het zelf m'n email kanaal goed in te richten, je wilt gewoon weten hoe je email machine werkt en wat er dagelijks naar je leads en klanten verstuurd wordt en waar ze op kunnen reageren. Door zelf de email te maken leer ook je eigen propositie nog beter kennen en kan je die goed verwoorden in je emails."
Wouter: "Ik ben blij dat ik veel zelf heb gedaan en veel heb geleerd. Ik weet niet of ik het altijd zelf blijf doen, maar ik kan nu in ieder geval ook mensen gaan aansturen die met Klaviyo gaan werken binnen onze organisatie. Ik denk dat een agency of freelancer ook wel goed kan helpen bij het opzetten van je email kanaal, maar je zal elkaar nooit echt begrijpen als jij zelf niet bekend bent met de tool, de mogelijkheden en wat er qua strategie allemaal mogelijk is."
Wouter: "Doordat alles online beschikbaar is kan je je eigen werktempo bepalen, dat vond ik erg prettig. Het kwam ook allemaal erg begrijpelijk over, je loopt gewoon letterlijk module per module alles door en past je eigen creativiteit en kennis over je merk toe. Voor mij was ook het een goede balans tussen strategische en praktische stap-voor-stap implementatie video's. Het helpt om eerst het totaalbeeld te snappen omtrent de strategie en ook voorbeelden te zien van emails die andere merken versturen. Die kennis kon ik daarna direct toepassen tijdens de instructie video's over het bouwen van de flows en het maken van de emails."
Wouter: "Het Klaviyo online coaching traject is gewoon ontzettend belangrijk voor een ecommerce bedrijf. En dat zeg ik niet om het nou enorm te promoten, maar omdat ik echt tot de kern ben gegaan van mijn bedrijf. Het heeft mij geholpen om te begrijpen welke informatie we op dagelijkse basis naar onze klanten versturen, en hoe ik leads kan converteren naar betalende kanten. Voor mij was het Klaviyo online coaching traject absoluut de investering waard. Ik vind ook echt dat als je een ecommerce bedrijf hebt waarmee je soms wel duizenden geautomatiseerde emails per dag verstuurt, je goed moet begrijpen wat daar in staat. Zowel de inhoud als de persoonlijke touch van het coaching traject helpt daar enorm bij, dus ik kan het echt van harte aanbevelen. Ik ben super blij dat ik het traject heb doorlopen en als mensen contact met mij willen opnemen dan mag dat zeker."